tisdag

Göteborg

Fredag ; skolan först, gick lite tidigare ifrån matten och åkte till resecentrum där jag mötte anton och vi köpte macka till bussresan (: sen på bussen till göteborg, jag var uttråkad men jag överlevde resan haha :P framme i göteborg irrade vi runt på centralstationen o hittade toaletterna för jag var superkissinödig, o vet ni hahahahaha, det sitter folk utanför toaletterna o tar betalt xD 5:- så får man gå in. man kunde betala lite mer så fick man duscha haha, sen kunde man köpa klippkort på toalettbesök hehe :P jaja, när jag betalat till han i kassan o kissat o allt så försökte vi hitta dit vi kom med tåget förra gången, därifrån hittade vi ju till lina :P vi hittade efter ett tag o började traska, lina ringde efter en stund och hade då tränat klart o frågade vart vi var :P de visste vi ju inte riktigt men tillslut kom vi till en stor staty så där väntade vi tills hon kom :) o när hon kom traskade vi den lilla biten som var kvar till hennes lägenhet, vi softade lite medans lina duscha o sen gjorde vi oss i ordning o gick ner till bion o köpte biobiljetter till patrick 1,5 sen gick vi till ett supermysigt fik, jag åt baguett med kyckling och bacon i, supergod var den ! satt där hur länge som helst sen var de dags för bio så vi gick o köpte godis o sen såg vi filmen, både rolig och sorglig hehe, men den var kul. :P sen gick vi hem till lina och somnade ganska snabbt :P

Lördag ; Vaknade vid nio nångång av att adam ringde, blä på han. :P lina gick ut o gick o jag o anton drog oss o adam ringde två gånger till för o fråga massa haha :P sen gick jag o duschade och när jag var klar var lina tillbaka och vi åt massa frukost, sen gjorde vi oss iordning o traskade ner emot stan, gick i massa mysiga affärer o såå, sen vid två tiden gick vi till ett fik där man kunde göra sin egna sallad det var gott ! sen kollade vi i ännu mer affärer (: och jag hade superont i huvudet hela tiden men det gick att tänka bort med tanke på att vi var i göteborg ;) när vi var tillrääckligt trötta gick vi hem till lina och jag o anton somnade en stund. vaknade för att upptäcka att man har ont i halsen, spännande ! men det stoppade oss inte ifrån att göra oss iordning på tjugo minuter och springa till spårvagnen där vi träffade linas kompisar, elisabeth och magnus. o så åkte vi till martin, han lagade jättegod mat, fläskfilé med potatisgratäng o gräddsås, det var hur gott som helst. (: sen satt vi o åt kex o massa länge. åkte hem runt tio och anton somnade direkt, jag o lina satt o lyssnade på idollåtar hur länge som helst. :P sen gick vi med o la oss och det var jobbigt,mådde inte alls bra, o vaknade hela tiden för jag hade så feberont i hela kroppen, nacken och huvudet.

Söndag ; Äntligen var natten över men mådde fortfarande dåligt, lina gjorde scones, te och smothie till frukost, massa gott var de :D sen plockade vi ihop alla grejjer och traskade till bussen. (: bussen hem var de jobbigaste, med feber, nackont, halsont och huvudverk. :/ men äntligen i jönköping satt jag med anton o väntade på hans 30 som kom efter tjugo minuter jag åkte med den till östra centrum sen satt jag där o väntade i 17 minuter på ettan o tog sen den och femton, klev av hos mormor där vi skulle fika, åt en macka innan alla andra kom för jag var hungrig. sen var de fika, fikade inte så mkt mådde så dåligt, när vi äntligen kom hem tog jag mitt täcke o satte mig på golvet i vardagsrummet o kollade när mamma o pappa packade upp den nya soffan. somnade tidigt. (:


Bästa helgen på jättejättelänge ! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0